14 Temmuz 2010 Çarşamba

İlk tohumlar

Az önce gözüme tatlı bir kitap ilişti; Bir Kapı Kapanır Bir kapı Açılır; Arthur Pine. Sistem Yayıncılık'tan kendileri.
Şu günlerde sık sorulur oldu bana; ne zaman başladın kişisel gelişim yolculuğuna, hangi kitapları okudun, falan filan.
Hangi kitapları okuduğumu tam hatırlamıyorum, ancak ilk olan unutulmazmış:)
Bu kitap da benim 1996 senesinde ilk okuduğum kitaptı.
Öyküsü de kitabın adı gibiydi.
Annem babama vermişti bu kitabı, babam da ofis masasında tuttu, ancak iş yoğunluğundan ötürü okumaya fırsat bulamamıştı.
Ben de onun ofisine gittikçe görüyordum kitabı ve bir gün elektrikler kesilince bilgisayar kullanamadım ve sıkıntıdan kitabı elime almıştım. Elektrik gelince de PC yerine kitapla ilgilendim.
Sonrasında bir okuma furyasıdır başladı bende.
Çekici anlatımı sebebiyle tavsiye edebilirim sanırım bu kitabı, 14 sene içinde zevklerim değişmiş midir, tekrar kitabı elime alarak görebilirim, ama hoş bir kapıydı benim için.
Arthur'dan sonra, Og Mandino'ya başlamıştım, satış, pazarlama, kişisel gelişim, kendini ifade gibi konular üzerinde dünyanın en büyük isimlerinden biri.
Asıl kişisel gelişimim o zaman başladı sanırım.
Çünkü Og gibi yaşamaya başlamıştım, onu ve anlattıklarını rol model alıyordum ve önceleri mutluydum. Ama bir gün baktım ki başkasıyım ve bunu fark etmem mutluluğumu sünger gibi emmişti.
Bu sefer, Og okuyup kendim olabilir miyim diye sorgulamaya ve bilgileri uyarlamak üzerine kafa yormaya başladım.
O andan sonra Cin Ali'nin maceralarından bile kendime hayat özetleri çıkarabilirdim:)
Ve geldim bugüne.
Ben bu ilk tohumlar olayına tekrar değineyim:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuzla blogu zenginleştirdiğiniz için teşekkürler :)))