14 Temmuz 2010 Çarşamba

ilk tohumlar-2


Kişisel gelişim yolculuğuna dair ilk kitabımı ve küçük bir öyküsünü paylaşmıştım.
İlk aldığım kitabı da unutmam:)
Dale Carnegie'den Etkili Konuşma Sanatı.
Kuşadası Migros'tan almıştım, el büyüklüğünde bir kitaptı, 237 sayfaydı. Para verip de ilk aldığım kitaptı.
Sanırım ya ilkokul 5 ya da ortaokul hazırlık sınıfındaydım. Bu durumda senesi 95-96 dolayları olmalı, tam kestiremiyorum.
Ondan sonraki okuduğum kitapları da ya eş dosttan ya da annemden alıyordum. Dolayısıyla seneler boyunca, hediye amacı olmadıkça, para verip de kitap aldığımı hatırlamıyorum.
Ta ki üniversitenin ilk sene sonuna kadar, sene 2004:)
Rumelihisarı'ndaki kafelerin birinde, garson olarak çalışıyorum.
Bir müşterimiz vardı, çok nadir gelirdi, kimsenin oturmadığı, izbe bir masaya otururdu. Müşteriler arasında Radikal'i sanırım tek okuyan oydu.
Zeytinyağlı bir salata ve kepek ekmek isterdi. Ben kepek ekmeği kızarmış sevdiğim ve onun da kahvaltıya yakın saatlerde gelmesinden ötürü kızartmak üzere bir teklif sunmuştum, o da öyle çok severmiş, ancak zahmet ettirmek istememiş.
Neyse, o kadar tatlı bir hanımdı bu, birkaç kez gelmiş gitmişti, ama bir gün sohbet açmak istedim.
Mesleğini sorduğumda da yazarlık diyince, çok şaşırmıştım, çok sevinmiştim.
Biraz kendi yazılarımdan, çocukluk hayalim olduğundan bahsetmiştim.
Ne üzerine yazdığını sorunca "hayat işte" demişti, ben tür konusunda üsteledikçe, onun cevabı sabitti.
Adını istedim; Elif Şafak dedi. Nereden tanıdık geliyordu bu isim...
Sonra izniyle telefonumu açtım, gazetelerden öğrendiğim kadarıyla birkaç yeni kitap, izin günümde alınmak için liste halinde. Listeden iki kitabı hatırlıyorum;
Dan Brown; Dijital Kale, Elif Şafak; Araf.
O zamanlar ünlü değildi, ünlüyse de ben bilmiyordum, ama benim için yeterince ünlenmişti kendisi ve ilk izin günümde koşarak Etiler D&R'a gitmiş, almıştım.
Geldiğinde de imzalatmak için hep dükkanda tutuyordum kitabı.
Ama gelmedi bir daha:(
Beni benden alıyordu öyküsü, ama bunlara sonra değinirim.
Hmm, bir sonraki konu da bu olsun; beni benden alan kitaplar:)

1 yorum:

  1. Eğer hala bir daha karşılaşmadıysan umarım yakın zamanda karşılaşırsın Elif Şafakla. Gerçekten çok güzel olacağına eminim ;)

    YanıtlaSil

Yorumunuzla blogu zenginleştirdiğiniz için teşekkürler :)))