13 Nisan 2012 Cuma

Suyun Meşk-i

Dün eve dönmek üzereyken Taksim yaptım. Keyif hakkım, değil mi :)
Metrodan çıkarken sağa kaydı gözüm, hani bir çok kişinin sadece kapısına göz attığı, içeri girme tenezzülü göstermediği sergi salonuna baktım nasıl bir şey var diye.
Ebru Sergisi varmış, üstelik İSMEK (İstanbul Büyükşehir Belediyesi Sanat ve Meslek Edindirme Kursları) öğrencilerinin sergisi.
Sadece kapıda girer girmez sizi bir bir tablo karşılıyor, hocalarınınmış.
Geri kalan hepsi bir süre öncesine kadar işsiz öğrencilerin emekleri.
Tabloların üstündeki etiketlerde hem fiyat belirten renkler var hem sanatçı/öğrencinin ismi hem de ebru tarzı var.
Mesela kolaj aşığı birisi olarak benim ebru tarzımı bulmuş oldum; akkase ebru, bu da bir örneği.


İSMEK bu konuda nasıl çalışıyor, detaylı bilgiyi internetten bulabilirsiniz, ancak öğrencilerden ve bana sergide refakat eden Merve Koç'un söylediği kadarıyla öğrenciler ücretsiz aldığı bu eğitim sayesinde kendilerine bir gelir kapısı da ediniyor. O sırada bakın "burada da benim çalışmam var" dedi, kumlu ebruymuş adı.

Ebru konusunda benim tek haz almadığım konu, bir şaman ritüelinin, İslam sanatı olarak algılanmasındaki kültürel yanılgı. Ama sanat sanattır, değil mi?
İstanbul'da yaşıyorsanız, metroyu kullanıyorsanız, şu günlerde koşuşturmak yerine bir kaç dakika kendinize hediye edin ve Suyun Meşk-i Sergisi'ne bakın derim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuzla blogu zenginleştirdiğiniz için teşekkürler :)))