9 Nisan 2012 Pazartesi

Sizin Fa Teliniz Nedir?

FA TELİniz ne olabilir? Bamtelini biliyoruz, damarımızdır, basılsın istemeyiz. Ama bir de fa telimiz olduğuna inanıyorum, keyif getiren, bizi geliştiren anlar, sözler diye literatüre sokuyorum. (İlahi ezgileri içerdiğine inandığım fa notasının bendeki etkisini, birçok arkadaşım biliyor, o sebeple telimizin adını fa koydum)
Misallerle açıklayayım:
Yaşam koçluğu yapmama rağmen bir sıkıntım için koçluk almıştım ve o sırada bir cümle çıktı koçumun ağzından; "Mustafa, sen gayet rahat ve samimi birisisin, yaydığın imaj da böyle, özün de böyle, sadece sanırım pek farkında değilsin bu özelliğinin..." Çok duygulanmıştım, çünkü ne kadar temiz niyetli çalışsam da samimi olmadığımı düşünüyordum...
2 sene önce şans eseri birisiyle karşılaşmıştım, Amerika'da psikoterapistlik yapıyormuş ve tatil için İstanbul'a gelmiş bir hanım. Sohbetimiz biraz koçluk nedir, ne değildir, ülkemizdeki uygulamaları üzerineydi. Derken "mesela şu sorunumu koçlukla çözebilir miyiz" sorusuyla doğal olarak ona koçluk yapmaya başlamıştım.
Dürüst olayım, o gün için büyük bir gözlem değildi, ama söylemek, paylaşmak istemiştim bahsettiği başarıların takdire değer olduğunu. Cümlemi tekrarlamamı istedi ve birden ağlamaya başladı. O da bilmiyormuş o FA TELİni... En son ne zaman takdir aldığını veya kendini takdir ettiğini hatırlamıyormuş ve sanki aradığı sihirli değneği bulmuş gibiydi.
Geçen gün yaptığım bir koçluk seansımda da danışanım pek somurtkandı başlarda. Zaten baskıyla gelmiş, arkadaşı arayıp zorlamış benimle buluşması için, ama nasıl bir şey yapılacağına dair pek fikri yoktu. Hem sıkıntılarından ötürü somurtkandı hem de beklentisizdi, ama koçluk seansımız
keyifli olunca bir an gülümsedi ve ben de bunun önemine değindim. Sorunlarını aşarken, gülümsemenin kalp yumuşatan ve stres aştıran gücünden bahsettim ve özellikle de onun yüzünde gülümsemenin çok yakıştığını söylemiştim. Gözlem aktaran uzman olarak benim için çok çok önemli olmasa bile, onun için çok şey ifade ediyormuş ki tam o anda yüzünde güller açtı somurtkan kızımız şen şakrak şekilde sonlandırdı seansı.
Sizin FA TELİniz ne olabilir? Neyi duysanız veya kendiniz söyleseniz süper olurdu, süper hissederdiniz, düşünün lütfen. Cevaplarınızı cozum@mustep.com a paylaşırsanız çok sevinirim.
Bol Fa’lı, bol keyifli anlar dilerim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuzla blogu zenginleştirdiğiniz için teşekkürler :)))