23 Nisan 2012 Pazartesi

Ergen Ceday Girişimcileri

Çarşamba günü bir liseyi ziyaret ettim.
Genç Başarı Eğitim Vakfı'nın, Şirket Programı adında global bir çalışması var. Lisenin sonuna yaklaşan öğrencilerle (10-11. sınıflar) bir öğretmenleri gözetiminde ekipler kuruluyor.
Çok kaba bir özetle 3 aylık bir süre için ekipler bir fikir yolunda özel bir şirket kuruyor, özel basılmış kağıtlar üzerinde. Bu şirketin sermayesini eş dostlarına hisse satarak ediniyor, proje gereklerini yapıyor, yönetim kurulu toplantıları yapıyor ve düşüyor, kalkıyorlar, girişimcilik deneyimleri ediniyorlar.
İş dünyasından da hem profesyonel hem de STK'larda gönüllülük geçmişi olan abiler, ablalar olarak bu ekiplere mentorluk, koçluk yapılıyor. Burada müdahale hakkımız sıfır, çünkü gerekirse o şirket batacak ki öğrenciler yanlış yaparak yanlışı öğrensinler...
Ben de işte bu koçluk namına gönüllülerden birisiyim. 
Benim gönüllüsü olduğum okul, Kağıthane Vali Hayri Kozakçıoğlu Lisesi. 10 ve 11. sınıflardan oluşan 19 kişilik bir ekip ve yanlarında da süper bir öğretmen.
İsimleri Jedi Fotoğrafçılık Genç Başarı Şirketi.
Etkinliklerde kostümlü, kostümsüz fotoğraf çekiniyorlar, çerçeveli şekilde 3 ila 5 Liralık bedellere satıyorlar. Beni davet ettikleri etkinlik, okullarında düzenlenen Turizm Haftası Şenliği idi. Daha ilk günlerinde keyiflendirici bir gelir edinmişlerdi, çünkü pazar araştırmalarında ödenebilir maksimum rakamı süper belirlemişler ve ürün gamı kurgulayarak, fiyat farklılaştırması yapmışlar :)))
Süper işliyor, benim 3 yıllık gelişim girişimimde o kadar düzenli defter tutulmadı.
Üstelik...
Fotoğraf kostümleri için, arka panolarındaki perdeden fotoğrafçıya komisyon ödemeye kadar, sermayesizlerdi.
Mehter Takımı'nı bile ayarlamışlar... Detayları gerekirse bilahare paylaşırım ama süper bir fırsat girişimcilikleri var.
Gönlüm ister ki "sıfır sermaye ile iş nasıl kurulur?", "anlaşmazlıklar çatısında ekip bilinci" ve "sen bilebilirsin bey amca, ama benim de kafam çalışıyor çözüm bulmaya" başlıklarında seminerler vermeliler.
12 Mayıs'ta özel düzenlenecek Ticaret Fuarı kapsamında, koçları olarak göğsümün kabaracağından eminim.


1 yorum:

  1. Güzel ve motive edici yorumlarınız için çok teşekkürler Mustafa Bey,hem CEDAY GENÇ BAŞARI ŞTİ.adına hem de öğretmenleri olarak kendi adıma gerçekten çok teşekkür ederiz. Ticaret fuarı etabımız öncesinde her türlü motivasyona ihtiyacımız var, öğrencilerim ellerindeki sınırlı kaynaklarla yoktan bir oluşum var ettiler,onlarla gurur duyuyorum ve sonuna kadar ve her şekilde yanlarındayım.Ama oluşumun dışından her türlü motivasyon bizi olumlu anlamda kamçılıyor,koçumuz olarak yanımızda olduğunuzu hissettirdiniz,sağolun ,devamını bekliyoruz :)

    YanıtlaSil

Yorumunuzla blogu zenginleştirdiğiniz için teşekkürler :)))