6 Nisan 2012 Cuma

"Halk İçin Emniyet, Adalet İçin Hizmet"

Girizgahı geçtim, direkt konuya başlıyorum: Polisimizin 167. yılı için, bu sene İstanbul Emniyet Müdürlüğü, Taksim meydanında halk ile buluşuyor. Çok başarılı bir fuar alanı oluşturmuşlar.
Bir arkadaşım da buluşmaya geciktiği için giriverdim ve şaşırdıkça şaşırdım.
Türk polisinin başarılı uygulamaları olduğunu biliyordum ama bazı yaklaşımlar heyecan verici geldi. Bazı polis arkadaşlarla dedikodu da yaptık, kanuni kısıtlamalar, vatandaşla işbirliği halinde çözümler, vs...
Aklıma geleni sordum, bomba imhacısına, asayişine, olay yeri tespit personeline, vs...
Bazı cevaplar aldım ki "bunu ben bilmiyordum, halk biliyor mu" diye sorduğumda, "işte aktarmaya çalışıyoruz" diye cevap aldım. Onların da ricasıyla paylaşayım dedim aklımda kalanları.
Telefon dolandırıcılığı
Bilişim suçları masasında çok büyük gelişmeler kaydettiklerini söylediler. Ama sordum, annemi dolandırıcılar aradığında polisi aradığımı, sadece numara alındığını söyledim. İki gün sonra aynı mesajı başka birileri yolladığında annem telefonda "sizi şikayet ettik biz" dediklerinde, karşı tarafın "rahatsız ettik abla" diye rahat bir tavır içinde olduğunu söylediğimde, takipsizlikten bahsettiler. Çözüm peki?
Bu dolandırıcı numarayla konuşurken, bir yandan da polisi EŞ ZAMANLI uyarıp numaranın takibini yapmasını isterseniz, uydu aracılığıyla polis bir veriye ulaşabiliyor.
Madde kullanan arkadaşlar, polisten destek alarak çözüme bir adım daha yaklaşabiliyorlarMIŞ.
Bu konuda narkotik, önleyici çalışmalar açısından, halkı bilgilendiren, hatta sadece "bunlar tü
kaka" demekle kalmayıp kullanıcıları, kullanma potansiyeli taşıyanları kültürel çalışmalara sevk eden uygulamalar da yürütüyorlarmış. Ayrıca gençler için ayrı, yetişkinler için ayrı kitapçıklar hazırlamışlar ve örnek hikaye paylaşıyorlar.
Asayiş ekipleri, dizilerdekinden daha sempatikler. Zaten Güven Timi isimli ekip, halka karışıp önleyici faaliyetler içindeler ve paylaştıkları şeyler, gülümsetiyor.
Bakın biz bunu bunu yapıyoruz demek yerine, halkı bilinçlendirme faaliyetleri göğüs kabartıcı.
Mağdur ve şikayetçilerin haklarını, herhangi bir sebeple şüpheli veya sanık kılınan kişilerin haklarını uzun uzun paylaşıyorlar.
Olay yeri inceleme amirliği, Kanal D'deki Kanıt dizisinin hasretinde; "keşke biz de 40 dakikada çözsek konuları, ama zamanla" diyor Büro Amiri Ömer Bey. Çocukluk hayallerimden olduğu için olay yeri inceleme, büroya davet ettiler, birebir gözlem yapabilmem için.
Peki Ebru?
Terörle mücadeleyi ebru ile mi yapacaksınız diye sordum, görevli polis memuruna. Güldü :) Evet dedi. Anladığım kadarıyla mozaik felsefesinden hareket ediyorlar; farklı renklerin birbirine karışmadan bir bütün halinde, güzel dokularını sergileme başarısına atıf var ve açılımı: Emniyetle Birlikte Rehberlik Uygulamaları; www.forumebru.com da web adresi.
Görevini vermemi istemeyen bir polis arkadaşla uzunca konuşma fırsatım oldu. En çok merak ettiğim "polise duyulan korku ve saygı ikilemini irdeledik. 80 sonrası dönemin korkudan gelen saygı olduğu, artık ise işlevsiz bazı yasalardan ötürü saygınlığın da yitip gittiğini anlattı. "Bundan önce asayişteydim ve 6 ay kadar bir çeteyi gözledim, emek verdim, ama adam 6 ay ceza almadı" dedi. "Silahlı çatışmaya girdik, karşılıklı atıştık ve sonunda yakaladık bir başkasını. Savcı sende delik var mı? Adam suçsuz dedi, salıverildi" dedi.
"Banka soygununda suç üstü yakalıyoruz bir kişiyi, savcı salıyor, elinde çantalarla çıkmadığına göre, her an vaz geçebilirdi diye düşündü" dedi.
Ve bir konuya dikkat çekti; "ben vatanını seven bir insanım ve bu konuda bir çok eğitimden geçiyor, mesleğimi icra ediyorum. Ama yine de bilgi taramasına tabi tutuluyorum. Oysa bir savcı asla GBT'ye girmiyor. Bu ne demek? Tiyniyeti bozuk birisi okuyup yönetimde, yargıda söz sahibi olabilir, ama bizde böyle bir durum yok."
Yakında Taksim'e yolum düşerse bomba imha kıyafetiyle fotoğraf çekmek istiyorum :)
Olay Yeri İnceleme Büro Amirliği ziyaretimi de randevulaştık, sonuçlarını paylaşırım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuzla blogu zenginleştirdiğiniz için teşekkürler :)))