18 Ağustos 2012 Cumartesi

Dikkat :) Bu Bir İlandır, Kendi Reklamımı Yapıyorum

Dost meclisinde paylaştığım bir hizmet stilim var; Aristo Coaching diyorum adına.
Malumunuzdur, ünlü düşünür Aristo, derslerini hep yürüyerek işliyormuş.
Metabolizmik açıdan da yürümenin psikolojiye faydaları oldukça fazla. Özellikle sizi rahatsız olduğunuz ortamdan, psikolojiden, çerçeveden uzaklaştıran bir eylemdir. Ayrıca özellikle ölü toprağı serpilmiş" deriz ya, miskin hallerle boğuşan kişiler, onları harekete geçirir; bilincimize "harekete geçiyorsun" mesajı yollar.
Güzel bir ritmde yürürken ise nefes kaliteniz artar, bu gelişme de beynininizde yeni fikirlerin oluşmasını sağlar.
Özellikle koçluk gibi derin sorgulamaların olduğu bir hizmet sırasında, sürekli mekan değiştirmenin getirdiği dikkat bozukluğu, odak kaçması gibi riskler ise çok yüksektir. Dolayısıyla herkes yapamaz, ancak yıllardır uzun yürüyüşler yapan ve 3 yıldır da bu yürüyüşlerde koçluk sohbetleri sunan birisi olarak, efendim ben de kendime ait çözümler geliştirdim.
Geçen aylarda bir danışanıma özellikle önermiştim yapalım mı diye.
Hava biraz sıcak gibiydi, ama karşımdaki kişi hem havalardan hem de iş ve özel hayatından ötürü uyumak istiyordu daima. Seansa başlamak üzereydik ama başını dayamıştı koluna, uyudu uyuyacak. Nefes çalışması yaptık, çok da işe yaramadı. Sonra hızlıca birşey dikkatimi çekti; zaten problemlerine cevabı da hep yorganı başına çekmek olmuş. Madem öyle, tam tersi yaklaşarak yürümeyi ve yürürken seans yapmayı teklif ettim. Sonuç? Tabi ki çözüme gittik ve o kabuk bağlamış ruh halini kırmayı başardık.

Dün ülkemizin en iyi İK firmalarından birinin yöneticisiyle sohbet ediyordum ve konu uzun yürüyüşlere geldiğinde bundan bahsetmiştim. O da neden ilan etmediğimi sordu. Özellikle onun gibi vakit darlığı çeken yöneticilerin ilgisini çekebilirmiş. Yöneticilere yöneticilik becerileri için pek koçluk yapmıyorum, özellikle bu konuda çalışan başarılı dostlarıma yönlendiriyorum talepleri.

Ama yürümekten keyif alan ve/veya vakit darlığı çeken kişilere, Aristo Coaching'i ilan etmekten onur duyuyorum.
 
Bu yöndeki her türlü merak ve talepleriniz için adres belli; cozum@mustep.com.

2 yorum:

  1. Evet, yürürken inanılmaz fikirler uyanıyor akıl penceremden. Ve o kadar hızlı bir geçiş oluyor ki, bazen bu bana sıkıntı olabiliyor.. Geçişler çok hızlı oluyor ve not almaya gelince o'anki tempo yavaşlamış oluyor.. :)) Fiziksel ve ruhsal jimnastik. Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  2. Yorumun için teşekkürler Nuray.
    Dediğin gibi hızlı düşünce akışları oluyor ama dedim ya, çözümleri de var. Hemen birkaçını paylaşabilirim:
    Mesela ses kaydı?
    Hızlı not alabilme becerileri? Hem de yürürken hızlı not alma becerileri.
    Hafızayı güncel tutabilme becerisi (böylece yürürken not alamasan dahi oturduğun ilk anda o düşünceleri nota çevirebilirsin)
    Çarpıştırıcı teknikler; bu da benim kurguladığım bir yol; bir sürü yeni düşüncenin hiç birini kabul etmeyip hepsini tüm yürüyüş boyunca defalarca ve defalarca çarpıştırmaya devam edip çok daha özgün özelliklerde ve daha makul sayılarda çok daha güçlü düşüncelerin olabiliyor.
    Bunların hepsini öğrenilebilir ve geliştirilebilir teknikler :)

    YanıtlaSil

Yorumunuzla blogu zenginleştirdiğiniz için teşekkürler :)))