5 Eylül 2012 Çarşamba

Networking Kart Alışverişi Değil, O Kağıt Parçasına Anlam Kazandırmaktır

Daha önce iş ağı geliştirmek ve bu konudaki 2 özgün örnek üzerine yazmıştım: http://mustep.blogspot.com/2012/06/sosyal-ag-is-ag-derken-baskanm.html linkinde.

Size bu yazıları yazdığımda bir gözlemciydim sadece. Sonrasındaki süreçte BNI Türkiye'nin yapılanmasında rol aldım ve dün Dedeman Gayrettepe'de iş dünyasından 253 kişinin katıldığı bir toplantı gerçekleştirdik.
Hem BNI (Business Network International) nedir, işinize nasıl yardımcı olur gibi sorular cevaplandı hem de kart alışverişinden öteye giden networking imkanı sağlandı.
Dikkatimi çeken en temel şeylerden birisi, kurucu üyelerden de olduğum için ev sahibi ekipteydim neticede.
O yüzden sadece kendi networking ihtiyacımla ilgilenemedim, katılımcılara da bakmak durumundaydım. Verimli bir etkinlik olması için yalnız takılan birilerini görünce yanına gidip önce bir networking girişi, ardından da başkalarıyla da bunu yürütebilmesi için motivasyon yüklemeyle geçti zamanım.
Bu yönde gördüğüm eksik ve çözümleri yakında paylaşırım yine.
Konuya dönersem, gün sonu raporu çok iyiydi, hem ekip için hem şahsım adıma.
Yeni insanlarla tanıştım, bunlardan bazıları bizzat benimle çalışmak istedi, koçluk seansları talep edildi. Birkaç kişi, yayınlarında bana yer vermek, bir kişi genel müdürü olduğu akademide eğitim vermemi önerdi. Ama esas sevindiren ise, hastanelere özel projemden bahsetmiştim bir cümle ile. Bir katılımcı da bana büyük bir özel hastanemizin yöneticileriyle görüşme kapısı açtı.
Bu neyin sayesinde oldu?
İfade...
Networking toplantıları sadece kart değiş tokuşu değildir. Bilakis, o kağıt parçalarının değerli bir unsura dönüşmesine vesiledir. Kendinizi, işinizi, projenizi müşteri adaylarınıza, sektörünüzde veya dışarıdan diğer aktörlere tanıtma, ifade etme imkanınız oluyor.
Bunun kendinize faydası kadar başkasına da faydası dokunabiliyor.
Mesela dünkü misafirlerimizden birisi, sektörü dışından bir proje tasarlıyormuş, ek iş niteliğinde. Her şeyinin tam olduğuna inanarak konuşuyordu, ona ayaküstü girişimci koçluğu yaptım. Önce biraz yüzü düştü, o kadar hazır değilmiş. Ama yanımdan ayrıldığında yüzü gülüyordu, daha emin bir şekilde projesini revize etmeye karar vermişti.
Siz peki?
İstanbul'daysanız özellikle, lokallerden, iş adamları derneklerinden öte daha hareketli noktalarda da kendinizi gösteriyor musunuz?
Resmi büyütmek ve BNI Türkiye'nin kurucu üyelerini görmek için resme tıklayabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuzla blogu zenginleştirdiğiniz için teşekkürler :)))