9 Haziran 2012 Cumartesi

Sosyal Ağ, İş Ağı Derken Başkanım...

Sosyal medya uzmanı başarılı arkadaşlar var.
Sağolsunlar bir kaç dakika içinde size politika belirlemenizde çok güzel ilhamlar verebiliyorlar. 
Ancak mantar gibi de ürediler, değil mi?
Çünkü işimizi geliştirmek için çevremizi daha aktif kullanmak şart oldu, birileri de bunun farkında.
Çok yakında sosyal ticaret de canlı bir şekilde hayatımızda yer alacak.

Peki bu sosyalleşme, ne getiriyor hayatımıza? 
Mesela asosyalleşme :) Uzun bir zamandır birebir bir flörtüm olduğunu sanmıyorum, hep sosyal ağlardan tanıştığım ya da muhabbeti sosyal ağlar üzerinde geliştirdiğim kişilerle çıkıyorum. Ama bu durumu avantajlı bir şekilde iş için de kullanıyorum.
Müşterilerimin tamamını Facebook'tan sağlıyorum, şimdi ufak ufak twitter da başladı. Linkedin'e daha başlamadım bile. Bir dostum ise müşterilerinin tamamını Linkedin'den sağlıyor. Bu neyi gösteriyor? Kullanmasını bilirseniz, şarkı paylaşmak ya da onu bunu retweet etmek yerine daha aktif bir ekonomi yaratmak için kullanabilirsiniz.
Ancak bu sosyal ağlardaki dijitallik, ne kadar hızlı olsa da, arzuladığınız yeni pazarları yaratmanız konusunda eksik kalabilir. 
Çünkü yeni müşteriler için, klasik ötesi yöntemlere girmek gerek. Yeni yöntemler, yeni ürünler, yeni pazarlar, yeni ilhamlar, yeni insanlar için de iş ağlarına dahil olmakta kesinlikle fayda var.
Çevre yönetmesini bilen, bir tango kursunda, doğumgünü partisinde, hatta asansör beklerken bile iş çevresi edinebilir, geliştirebilir. Ama zordur. Dolayısıyla kolaylaştırıcı bir mecrada yer almak, avantajınıza olacak.

Eğer bu iş ağları arasında özgün bir model arıyorsanız, benim gördüğüm kadarıyla sabah buluşması için BNI (http://mustep.blogspot.com/2012/06/sektordas-carpsmasna-cozum.html), akşam buluşması için Ay Geceleri   (http://mustep.blogspot.com/2012/06/ay-isg-altnda-is-gelistirmece.html) en başarılı etkinlikler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuzla blogu zenginleştirdiğiniz için teşekkürler :)))