3 Mart 2012 Cumartesi

Zihin Haritalama üzerine bir soru-bir cevap

Merhaba,
Mail, facebook gibi yollarla bana iletilen soruları zaman zaman burada da paylaşmayı düşündüm.
Umarım işinize yarayacaktır.
İşte en son gelen soru:

"selam mustafa bey bir örnek soracaktım size: Hücre, canlının canlılık özelliklerini taşıyan, yapı ve görev bakımından en küçük parçasıdır. Hücreye göze de denilebilir. Atomların molekülleri, moleküllerin makromolekülleri, makromoleküllerin makromoleküler yapıları oluşturmasıyla, dokuların en küçük yapı taşları olan ve yaşamın tüm özelliklerini sergileyen hücreler oluşmaktadır. Genel olarak tüm hücreler temelde aynı yapıya sahiptirler. Fakat bulundukları dokuya ve dolayısıyla fonksiyonlara bağlı olarak bazı farklılıklar gösterirler. bunu zihin haritalarından faydalanarak şöle yapıyoruz demi her cümleden bir kelime seçip sayfanın ortasına hücre yazarak dallanmaları yapıyoruz fakat bu dallanmaları birbirine bağlamıyoruz değil mi? teşekkürler"

Mustafa Emin Palaz
selamlar,
Güzel soru. Burada açıkçası ideal bir yol olduğunu sanmıyorum. Hem internette incelediklerim hem de eğitimlerimde katılımcılardan gözlediklerimden bazıları, bu kelimeleri ayrı ayrı ele alıyorlar. Basit bir özetle, saat 1 istikametinden başlayarak saat yönünde atom, molekül, makromolekül, yapı, doku şeklinde olabilir. ama ne için yapıyoruz bu haritayı? eğer hücre hakkında bildiklerimizse, bir dalda eşanlamlılarını, bir dalda yapıtaşı oluşunu, bir başka dalda oluşumunu belirtme taraftarıyım ben ve bu saat gibi açılımı da üçüncü dalda yapabiliriz.
haritada belli olan 2 şey var; birincisi ve en önemlisi, o haritanın yapılış amacı, ikincisi sizin tarzınız
özellikle ülkemizde bu konuda hazırlanan örnekler, belki de sadece benim gözleyebildiklerim, çok kısa konulardı, basit...
dolayısıyla her şey için ayrı dal açmak yerinde.
ancak eğer proje yöneitmi gibi birşeyde kullanıyorsanız veya benim yaptığım gibi 188 sayfalık bir kitabın anlaşılır bir özetini çıkarıyorsanız, biraz daha taktiksel gitmenizde fayda var...
yaptığınız haritalardan tarayıp yollarsanız mailime, göz atabilirim
daha önce de vermişimdir sanırım mailimi, tazeleme olsun
cozum@mustep.com
http://mustep.com/zihinharitasi.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuzla blogu zenginleştirdiğiniz için teşekkürler :)))