15 Mayıs 2012 Salı

Liseli Girişimcilerin Serüvenleri

Genç Başarı Eğitim Vakfı'nın çalışmalarından bahsetmiştim. Hatırlatma yaparsam liselerin 10 ve 11. sınıf öğrencilerinin birer ekip oluşturarak 3 ay süreli işletme kurmaları ve girişimcilik deneyimleri edinmeleri hedefleniyor. Juniour Achievement Young Entrepreneur, 1929 akabinde Amerika'da kurulmuş bir vakıf olup üretkenliği artırmayı görev edinen bir oluşum. Ülkemizde de Genç Başarı Eğitim Vakfı adıyla hizmetler yürüten yeni bir vakıf. Geçen sene dahil olmuştum ben de, ancak aktiflik bu seneye nasipmiş. Kağıthane Vali Hayri Kozakçıoğlu Ticaret Meslek Lisesi öğrencilerinin kurduğu CEDAY FOTOĞRAFÇILIK GENÇ BAŞARI ŞİRKETİ'ne gönüllü koçluk yapmıştım ben de bu sürede. Cumartesi Günü, Marmara Forum'da kurulan 50 kadar standda Silivri'den de okullarımız vardı, Robert Koleji gibi güçlü okullarımız da. İlk kişisel gelişim eğitimimi verdiğim İstanbul Erkek Lisesi de 2 ayrı ekiple oradaydı. Hani madem bir proje yapılmış, biz de görev alalım diyen okullar da gözledim, ama bunu çok ciddi boyutlara ulaştıran
ekipler de gördüm. Mesela İSTEK okullarından bir ekip vardı, süper bir proje çıkarmışlar, sütün çocuklarda kullanımına süper bir katkı sağlamışlar, üstelik de gayet ucuz ve etkili. Patent alır almaz işi ciddiye bindireceklerinden eminim. Mustafa Saffet Anadolu Lisesi'nin Glabo isimli şirketinin ise cam boyamacılığı üzerine çok hoş ürünleri vardı ama reel sektördeki camcılardan farkları, çok samimi pazarlamacılarının olmasıydı sanırım. Enka Koleji'nden Enco ise, otizm üzerine farkındalık yaratan bir satış izliyordu. Bursa'dan Dora isimli şirket, Bursa Yeşilyayla Ticaret ve Endüstri Meslek Lisesi öğrencilerinin ekipleriydi. Organik üretilmiş sıvı sabun sunuyorlardı. Peki sadece bu mu? Dori isimli maskotları da vardı ve çocukların sabun kullanımını artırarak hijyeni geliştirme gibi bir öyküleri vardı, çok da samimi çocuklardı. Mustafa Saffet Anadolu Lisesi'nin diğer bir projesi ise %100 geri dönüşüme uygun çantaydı. İşlerini çok sevmişler ve sürdürecekler. Ama ufak bir tasarım önerisinde bulundum. Poşet kullanmıyorum, onlar eğer erkeklerin de kullanabileceği bir çanta yaparlarsa onlardan alışveriş yapacağım.
Evsel yağ atıklarının küçük çapta değerlendirilip piyasaya kazandırılması konusunda çok başarılı bir ekip vardı. Başarı demişken bir ekip vardı ki proje sonrası işlerini devam ettirmek, hatta proje sırasında edindikleri gelirle cam üretim ve fırınlama sağlayan bir makine satın alarak işlerini reele çevirmek istediklerini söylediler, ben de abileri olarak kart verdim, projeleri için birşeyler karalar kalamaz iletişime geçecekler. Ödüllerin çoğunu ise, lise düzeyinde girişimcilik faaliyetlerini yıllardır yapan Robert Koleji topladı. Pet-it-kit isimli şirket, özel tasarladığı çanta ile evcil hayvanlarımız için ilk yardım seti satıyordu. Kağıthane Vali Hayri Kozakçıoğlu Ticaret Meslek Lisesi öğrencisi Cedaylarım da kostüm ve dekorları sayesinde farklı konseptlerde fotoğraflar çekti. 50 kadar okul vardı, hepsini tek tek saymayacağım. Tek cümlede özetlersem, süper deneyimler edindiler, çünkü herşey güllük gülistanlık değildi. Bir sonraki yazımda da gül bahçesinin dikenlerine değineceğim.

1 yorum:

  1. silivridende vardı derken neden özellikler orası ? çok mu garip geliyor insanlara

    YanıtlaSil

Yorumunuzla blogu zenginleştirdiğiniz için teşekkürler :)))