20 Ocak 2012 Cuma

Kendin Olmak, Kazandırıyor


Satış görüşmelerinde nasıl olmalıyız?
İş görüşmelerinde nasıl olmalıyız?
Eğitim verirken nasıl bir imaj çizmeliyiz?
Sevgilimle konuşurken nelere dikkat etmeliyim?
Yatırımcı görüşmem var, nasıl bir duruş sergilemeliyim?
...
Komik gelebilir ama en sık duyduğum sorulardan. Tahminimce tek duyan da ben değilimdir.
Seviyoruz komut almayı, yönlendirilmeyi.
Buna ayrıca değinebilirim, ama konuda kalayım.
Bu sorularda cevap genelde tek oluyor; "rahat olun".

TED başta, birçok konuşma izlediğimde, insanların beden dillerine bakıyorum. Omuzlar geniş, sopa yutmuş gibi dik duruş, ultra baskın ses tonları değildi gördüklerim.
Kollar kıvrılmış gömlekler, rahat duruşlar, siz-ben ayrımı yerine BİZ bakışı...

Beden dili konusunda tarzını beğendiğim biri var; Bülent Öner. Bir seminerde katılımcılar sordu, ayaktayken eller nerede olacak, şaşırıyoruz diye. Cevabı yalındı; "Serbest bıraktığınızda elleriniz nasıl oluyor?"

Bu rahatlık neden diye düşündüğümde, samimiyet, doğallık, bizden olmak gibi şeylerle karşılaşıyordum.
Ve geçen gün Youtube'da gördüğüm bir video, bunun güzel bir örneği oldu.
Belki çok başarılı değil arkadaş, ama samimiyeti, rahatlığı, doğallığı, içtenliği, nasıl da ivme kazandırdı...

İzleyeceğiniz arkadaştan çok daha güzel dans edip elenenler oldu. Muhtemelen arkadaşın stratejik yapılanma hakkında da bilgisi yok, belki koçluk da almamıştır. Ama kendi güçlü olduğu yanı bilerek ya da bilmeyerek geliştirmiş ve özgünleşmiş: Samimiyet

Hem cana yakın hem bize yakın hem "evet"lere yakın,
Keyifli izlemeler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuzla blogu zenginleştirdiğiniz için teşekkürler :)))