24 Aralık 2012 Pazartesi

Okyanusun Terapisi


Farklı terapi çeşitlerini duymuştum, birçoğunu da bizzat denedim.
Ama açıkçası çok azından etkilendim, genelde birbirinin kopyası.
Sonunda özgün bir çalışma gördüm, paylaşayım mı?

Genç girişimci Barışözgür Kışlak'ın Sense Sağlıklı Yaşam kurumunda, Bağdat Caddesi'nde, gürültünün göbeğindeki sükunet deneyimimden bahsetmek istiyorum.
Özel küvetinde uygulanan bu tekniğin adı okyanus terapisi, orijinal ismi ise floatation therapy.
30 cm derinliğinde bir okyanus düşünün. Yoğun miktarda tuz ve magnezyum içeriyor, dolayısıyla sağlık yüzüyor.
30 cm'de batmıyorsunuz, dolayısıyla kendinizi serbestçe bırakabildiğiniz bir an yaşıyorsunuz, havuzdan, denizden çok daha farklı. 
Dilerseniz sessizce, dilerseniz çok hafif bir müzik eşliğinde vakit geçiriyorsunuz.
Meditasyon nasıl yapılır, bilmeniz gerekmiyor, çünkü fark ettiğim kadarıyla bedeniniz daha beşinci dakikada meditatif bir hale giriyor.
O kadar sakin oluyorsunuz ki, çalışma bittiğinde yine müzikle dürtülmeniz gerekiyor.
Ama o küvetten çıkmak istemiyorsunuz.
Çünkü kendinizle başbaşasınız.

Fiyatı da korktuğum gibi değil, aşırı uygun. Ama söylemeyeyim, sürpriz olsun, Barışözgür'den öğrenin derim.
Kişisel gelişim meraklılarının da yararlanabileceği şekilde bir organizasyon var, kişisel gelişim uygulayıcılarının da hizmet geliştirebileceği şekilde. Dolayısıyla sadece rahatlamak isteyenler değil, yoga eğitmenleri, terapistler, koçlar vs de faydalanabilir bu yapıdan.

Beni az çok biliyorsunuz artık, rahat duramam, gördüğüm şeyi inove etmeye çalışırım, başka kullanım alanları bulurum.
Okyanus Terapisi'ni de kontrol saplantısından, hayat amacı çalışmalarına kadar farklı mecralarda destek servis olarak kullanmayı planlıyorum.
Detaylı bilgiyi Barışözgür'den (bariskislak@gmail.com), www.sensense.com veya 216 357 0036'dan edinebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuzla blogu zenginleştirdiğiniz için teşekkürler :)))