11 Aralık 2012 Salı

Ben Çok Şanslıyım Çünkü...


“Biliyor musun Mustafa? Çok şanslısın” diye konuya girdi beni iyi tanıyan bir yakınım.
“Çok şanslısın, çünkü koçluk tam sana göre bir iş ve sen bu işi bulmuşsun, icra ediyorsun. Koçluk yaparken heyecanlısın, koçluk yaptığın için mutlusun. İş değil, mutluluk bu senin için! Acaba beni de böyle heyecanlandıran, besleyecek iş ne olabilir diye düşünüyorum!”
Sanırım kelimesi kelimesine bunlardı ağzından dökülenler…
Çok mutlu oldum tabi ki!
Çünkü işini severek yaparsan sanattır, sanatını severek yaparsan, cennetin kapısıdır bence ve koçluk bir sanat.
Seneler önce koçluk eğitimlerimin birinde, bir bilinçaltı çalışması yapılmıştı ve bana çıkan sonuç; “her ne iş yapacak olursan ol, kesinlikle kendini ifade edebileceğin bir iş olacak bu! Onunla mutlu olacaksın, onu geliştireceksin…” Daha koçluk yapmıyordum, sadece koçluk eğitimleri alan bir ekonomisttim…
Peki siz?
İşinizden bende vuku bulan mutluluk kadar mutluluk duyuyor musunuz?
Yoksa sadece parası için ya da sadece diplomanızdan ötürü ya da aile baskısından ya da başka mutlu etmeyecek sebeplerle mi yapıyorsunuz?
Hadi şöyle bir şey yapalım mı?
Derin ve sakin bir nefes alın ve yavaşça verin.
Kendinizi sakin hissedene kadar, 3-5 kez böyle yapın, daha derin ve daha yavaş nefesler alın, her defasında daha yavaş şekilde verin.
İşinizden memnun musunuz?
Mutluluğunuzu düşünün ve 1-10 arasında bir puan verin.
Mutluysanız 10a doğru, mutlu hissetmiyorsanız 1e doğru puanlar olsun.
Eğer 7 ve yukarısıysa süper!
Değilse biraz müdahale gerekiyor. Bunun için kariyer koçluğu yapan arkadaşlara yönlendirebilirim, ben sadece zor vakaların kariyerlerine koçluk yapıyorum ama piyasada kariyerli kariyer koçları tanıyorum.
Aklınıza kazıyın, süper bir kariyer için 3 şey gerekiyor; yapmaktan keyif duyduğunuz şey, hayat amacınız ve hareket!
Kariyer, koçluk derken Salvador Dali ne alaka?
İşimde onu örnek alıyorum :) İkimiz de gerçeklerin ötesi için çalışıyoruz.
Hmm, size kilit bir soru sorayım mı?
"Dünyada 7 milyar insan ölse, yine şu anki işinizi yapmaya devam eder misiniz?"
Benim cevabım evet, Dali'nin de evet olurdu. Ya sizin?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuzla blogu zenginleştirdiğiniz için teşekkürler :)))